Florida Goodland

Vissen in Florida Goodland.

Ik ben dit jaar weer afgereisd naar Goodland om grote tarpon en Goliath groupers te vangen. Dit jaar ben ik met Fred en zit ik weer bij Michel Kerlaan (www.floridafishing.nl). De reis begon goed, we vlogen met TUI en zaten in STAR CLASS, niet normaal hoeveel beenruimte. Aangekomen in Florida bleek er een pittige wind te staan met  een kou front. Volgens visgids Michel alles behalve goed voor de vangsten.

Dag 1.

De eerste dag besloten we met licht materiaal op snook, redfish en Jacks te vissen. Dat bleek niet zo eenvoudig te zijn als vorig jaar. Het water zag er bruin uit en er zwom weinig aasvis. We vingen uiteindelijk allemaal wel ons visje maar heel dik was het niet. Michael zelf wist wel een paar aardige snooken te vangen en met als klap op de vuurpijl een hele dikke Jack.

Knipsel.JPGjjack

Niet normaal hoe sterk deze Jack was.

Dag 2.

Tarpon en haaien moesten het worden. We vingen meerdere haaien en uiteindelijk haakte ik echt een monster van een tarpon. Een waanzinnige dril van 1 uur en 45 minuten volgde. Ongeveer 300 rondjes zwom de mega tarpon om de boot. De dikke vis bleef maar gaan. En opeens pang hoofdlijn gebroken. Deze hoofdlijn moest volgens Michel eerder die dag langs een scherpe steen of mossel op de bodem zijn beschadigd.  Ik baalde als een stekker. En had een soort herbeleving van wat me een aantal jaren eerder was overkomen, toen verspeelde ik een nog grotere tarpon na 2,5 uur.

Knipsel.JPGbullshark

Met deze bullshark was ik echt te lang bezig.

tarpon

De tarpon lacht me uit.

Knipsel.JPGtarpon2

Ze draaide zich nog een keer om en PANG lijnbreuk

Dag 3.

Goliath grouper werd ons target. Met zwaar geschut en stukken dode vis werd er naar de onderwater stenen gezocht. En die stenen werden ondanks een pittige wind door kapitein Michel gevonden. De boot werd in positie gelegd en aas ging overboord. Het duurt nooit lang voordat een goliath het heeft gevonden mits je op de juiste plek bent. Het was met deze wind iets langer zoeken en de aanbeten waren wat sloom. Maar dikke vissen werden er gevangen, allemachtig wat zijn die vissen sterk, niet normaal.

Knipsel.JPGgol

Goliath groupers hebben soms pracht tekeningen.

Knipsel.JPGkleinste gol

Ook de kleinere vochten bruut.

Knipsel.JPGsamen goliath

Fred ving een hele dikke. Fff samen op de gevoelige plaat.

Knipsel.JPGgoliathtje

Fred vindt grouperen niet echt leuk en liet mij dus mijn gang gaan.

Knipsel.JPGgoliath naast boot

Monster naast de boot.

Knipsel.JPGkapot na dril

Mijn grootste van de dag. Kapot was ik na de dril.

Dag 4 en 5

Er werd op tarpon gevist, maar er werd haai en rog gevangen. En wat voor een rog, echt een garagedeur. Verder had ik zelf een prachtige dril met een spinner shark. Fred vermaakte zich de laatste uren van de vakantie op zoek naar een snook of redfish. Helaas gaven deze traget vissen niet thuis. Wel ving hij een stuk of 40 sea trouts. Op de terug weg zijn we nog gaan shoppen in BASSPRO.. Een bizar grote tackle store.

Knipsel.JPGspinnershark

Een spinnershark naast de boot. Meestal verspeel je ze.

Knipsel.JPGfred rog buik

Vette rog voor Fred.

Knipsel.JPGray

Echt een garage deur.

Het was weer een mooie reis. Ik heb geen mega tarpon kunnen vangen. Ik moet dus volgend jaar weer terug.